Az egész életünk arról szól, hogy próbálunk szabályokat építeni, amelyek aztán megkönnyítik a túlélést. Évezredekkel ezelőtt a természeti erők, vagy éppen a vadállatok ellen praktikus volt az, ha egy sor szabály támogatott minket az életben. Ugyanígy ma a szabályok és szokások a civilizáció dzsungelében segítenek az előrehaladásban. Ugyanakkor fontos látni azt is, hogy a szokások és a rutinok a keretek merev börtönébe zárhatnak, ami pedig a fejlődésünk gátja lehet. Méghozzá az irodában is.

 

Egész életünkben tanulunk – ráadásul sok mindent ösztönösen sajátítunk el. Gyermekkorunkban megtanuljuk, hogyan kössük be a cipőfűzőt, megtanuljuk miért fontos étkezések előtt kezet mosnunk, később pedig amikor megismerjük a közlekedés szabályait, azt is megtanuljuk, hogy akkor menjünk át az úton, ha zöld a lámpa. Az életünk első pillanatától szabályok vesznek körül bennünket, szabályokra és szokásokra épülnek a mindennapjaink. Sok esetben nem csak megkönnyítik és egyszerűbbé teszik a dolgunkat, de a túlélésünk kulcsai is lehetnek. A legtöbb területen automatikusan építjük a szabályokat, így a munkahelyünkön is. Azonban, ha a szabályok mentén túlságosan leegyszerűsítjük a mindennapokat, az könnyen problémákhoz vezethet.

A munkánkat is legtöbbször erősen szabályozott környezetben végezzük. Itt töltjük napjaink jelentős részét. Hangsúlyos része az életünknek, körülbelül annyira, mint az a hely, amit otthonunknak hívunk. Egyáltalán nem mindegy hogyan telik és milyen minőségű az az idő, amit az irodában töltünk. Ráadásul az irodánk a vállalatunk egyik stratégiai eszköze, amely segítségével vonzóbbá, válhatunk a piacon, ami végső soron a siker elérésének is egy fontos adaléka. Elmúltak már azok az idők, amikor az irodatér csupán egy szükséges rossznak számított, egy kiadásainkat jelentősen növelő tényezőnek. Napjainkban már egyáltalán nem elhanyagolható az, hogy praktikusan, jól használható, ráadásul vonzó terek vegyenek körül minket.

Azonban az a helyzet, hogy ahány ember, annyiféleképpen értelmezik azt, hogy “praktikus”, “jó” és “vonzó”, vagyis nincs egyetlen, jól bevált, mindenkire érvényes szabályrendszer, vagy recept, amit követhetnénk a sikereink alapját jelentő iroda kialakításához. Ezért fontos a cégen belül a tiszta kommunikáció, amely segít abban, hogy tisztázzuk az alapgondolatokat. Időt kell szánni arra, hogy néha megálljunk és hátrább lépve megvizsgáljuk a mindennapjaink helyszínéül szolgáló környezetünket a mögötte lévő kontextusokkal együtt. “ Ki kell zoom-olnunk, hogy lássuk és megértsük a teljes képet. Csak így leszünk képesek hatékonyan és pozitívan változtatni rajta” – fogalmazza meg Paukovics. Így az iroda kialakítására szánt nem kevés pénzt a lehető legeredményesebben és legcélravezetőbben használhatjuk fel. Hiszen a célunk nem csupán az, hogy kiemelkedő dizájnnal megalkotott tereink legyenek, hanem az is, hogy a környezet hozzájáruljon a bennük lévők minőségi idejéhez – mind szakmailag, mind emberileg.

Forrás: forbes.hu